libofj

libofj

۴۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

تولید خودروی برقی ۲۵ هزار دلاری توسط تسلا

kkoihm

"الون ماسک"(Elon Musk )پیش از این، دومین برنامه شرکت خودروسازی "تسلا" را معرفی کرده بود. در این برنامه خودروی مدل ۳ این شرکت به قیمت ۳۵ هزار دلار قیمت‌گذاری شده‌ بود.

اخیرا "الون ماسک" در مصاحبه‌ای اظهار کرده است که "تسلا" قصد دارد تا ۳ سال آینده، یک خودروی برقی ارزان‌تر با قیمت ۲۵ هزار دلار تولید کند.

الون ماسک معتقد است با تلاش و کار فراوان می‌توان خودرویی تولید کرد که با ترکیب پیشرفت‌های فنی و معیارهای اقتصادی، قیمت ارزانی داشته باشد.

ماسک گفت: اگر تقاضا زیاد باشد، تولید ما بیشتر خواهد شد و قیمت‌ خودروهای ما کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد، یکی از عللی که خودرو تمام برقی "تسلا مدل ۳" با قیمت ۳۵ هزار دلار قیمت گذاری شد، تقاضای کم برای خرید این خودرو بود.

"تسلا مدل ۳"(Tesla Model ۳)یک خودرو تمام برقی چهار درب است که در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۶ میلادی برای اولین بار معرفی شد.

5656

 

منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

ایرانسل قیمت بسته‌های اینترنت ثابت خود را کاهش داد

ebuplc

ایرانسل همزمان با ارائه بسته‌های جدید برای مصرف کنندگان اینترنت ثابت (TD-LTE) قیمت بسته‌های اینترنت ثابت نسل‌های 4 و 4.5 خود را کاهش داد.0
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، تغییر قیمت بسته‌های اینترنت ثابت نسل‌های 4 و 4.5  ایرانسل در راستای کسب رضایت مشترکان و ارائه بسته‌های جدید با توجه به الگوی مصرفی مشترکان صورت گرفته است.بسته‌های جدید اینترنت ثابت ایرانسل در بازه‌های زمانی هفتگی، یک‌ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یک‌ساله ارائه شده‌اند. مشترکان می‌توانند با تهیه بسته‌هایی که بازه زمانی یک ماه و بیشتر دارند، به میزان دوبرابر ظرفیت حجم روزانه‌‌ تهیه شده را در فاصله زمانی 2 تا 7 صبح  بدون پرداخت هزینه و به رایگان استفاده کنند.مشترکان اینترنت ثابت ایرانسل (TD-LTE) می‌توانند با توجه به میزان مصرف خود از بسته‌های 2 گیگابایتی هفتگی تا 1000 گیگابایت یک‌ساله بهرمند شوند. پروژه گیک ایرانسل رونمایی شد / همکاری ایرانسل با… ایرانسل در الکامپ 97 با آخرین محصولات و خدمات خود حاضر… ایرانسل به عنوان اپراتور پیشرو در کسب رضایت مشتری ترتیبی داده تا بسته‌های اینترنت ارائه شده برای اینترنت  TD-LTE   همزمان برای سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری اینترنت نسل 4 و 4.5 ثابت در دسترس باشد.بسته‌های جدید با قیمت‌های کاهش یافته اینترنت ثابت نسل‌های 4 و 4.5 ایرانسل از طریق وبسایت ایرانسل به نشانی irancell.ir، قسمت خرید آنلاین بسته‌های اینترنت نسل 4 و 4.5 ثابت (TD-LTE)، وبسایت و برنامه کاربردی ایرانسل من  در دسترس مشترکان قرار گرفته است.بزرگترین اپراتور دیتای کشور، ایرانسل، از زمان بهره برداری تجاری تکنولوژی نسل چهار ثابت TD-LTE در کشور تا کنون بیش از 145 شهر را تحت پوشش خود قرار داده است.منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

آمازون نیمی از بازار تجارت الکترونیک آمریکا را در اختیار دارد

آمازون به‌عنوان بزرگترین خرده‌فروشی آنلاین جهان در حال گسترش سلطه بر بازار تجارت الکترونیک آمریکا است و نیمی از آن را در اختیار دارد.Arrayمنبع

موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

الیاس حضرتی در بازدید از تحریریه زومیت: مجموعه زومیت تحولات مثبتی در حوزه تکنولوژی ایجاد کرده است

zndyvw

الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم، صبح روز گذشته با حضور در تحریریه زومیت، ضمن تبریک به مناسبت هفتمین سال آغاز به کار مجموعه زومیت، نشستی صمیمانه با اعضای تحریریه برگزار کرد.Arrayمنبع

موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

ابداع حسگری که می‌تواند داروی مناسب بعد از شیمی درمانی را تشخیص دهد

مهندسان دانشگاه "ام.آی.تی"(MIT)، حسگر جدیدی ابداع کرده‌اند که امکان بررسی قسمت‌های داخلی سلول‌های سرطانی و تشخیص واکنش سلول‌ها به نوع خاصی از داروی شیمی‌درمانی را فراهم می‌کند.

مولکول هیدروژن پراکسید، موثر بودن یا نبودن داروهای شیمی‌درمانی را نشان می‌دهد. این حسگر جدید، با تشخیص هیدروژن پراکسید داخل سلول‌های انسانی، امکان شناسایی داروهای سرطانی جدید که سطح هیدروژن پراکسید را افزایش می‌دهند و موجب مرگ برنامه‌ریزی شده سلول‌های سرطانی می‌شوند، برای پژوهشگران فراهم می‌کند. از این ابزار جدید، می‌توان برای بررسی تومورهای بیمار و پیش‌بینی داروهای موثر بر آنها استفاده کرد.

"هادلی سایکز"(Hadley Sikes)، استادیار مهندسی شیمی دانشگاه ام.آی.تی و نویسنده ارشد این پژوهش گفت: این روش درمانی، برای همه تومورها کاربرد ندارد. در حال حاضر، با کمبود ابزار شیمیایی خاص برای سنجش تغییراتی که در واکنش به دارو، در سلول‌های سرطانی رخ می‌دهند، مواجه هستیم.

ابداع حسگری که می‌تواند داروی مناسب بعد از شیمی درمانی را تشخیص دهد

ردیابی هیدروژن پراکسید

سلول‌های سرطانی، معمولا جهش‌هایی دارند که موجب انحراف متابولیسم آنان و تولید مقدار غیرمعمول و زیادی هیدروژن پراکسید می‌شود. افزایش تولید این مولکول، می‌تواند به سلول‌ها آسیب برساند؛ در نتیجه، سلول‌های سرطانی، تا حد زیادی به سیستم‌های آنتی‌اکسیدان که هیدروژن پراکسید سلول‌ها را پاکسازی می‌کنند، بستگی دارد.

داروهایی که این آسیب‌پذیری را هدف قرار می‌دهند، می‌توانند سیستم‌های آنتی‌اکسیدان را مختل کنند یا تولید هیدروژن پراکسید را افزایش دهند. بسیاری از این داروها، به مرحله آزمایش‌های بالینی وارد شده‌اند.

سایکز افزود: یکی از مشکلات این است که درمان‌های بالینی که برای برخی بیماران موثر هستند، بر بیماران دیگر تاثیری ندارند. ما به ابزاری نیاز داریم که بتوانند عملکرد بهتری در آزمایش‌ها داشته باشند و واکنش بیماران به داروها را به درستی مشخص کنند.

سایکز و گروهش برای رسیدن به هدف مورد نظر، این حسگر را طراحی کردند تا هیدروژن پراکسید داخل سلول انسانی را بررسی کند و امکان سنجش واکنش سلول را به چنین داروهایی فراهم سازد.

این پژوهش، در مجله "Nature Communications" به چاپ رسید.

 

 

5656

 

منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

مدیر پیام‌رسان سروش هم روی گوشی‌اش «تلگرام» نصب است

 اول فکر کردم شاید اسم فرد را اشتباه خواندم و مجدد که صفحه موبایل را نگاه کردم، دیدم نخیر، خودش است.  اما یک مدیرپیام‌رسان ایرانی چرا باید مجدد تلگرام را نصب کند؟ از «سروش» ناامید شده است یا اینکه می‌خواهد جلب‌توجه کند و دوباره خود را به دنیای خبر بیاورد؟ همان موقع بود که «اینستاگرام» قابلیت‌ جدید خود را (سوال پرسیدن) ارائه داده بود، از صفحه موبایلم اسکرین‌شات گرفتم و از کاربران سوال کردم چرا مدیر سروش باید مجدد «تلگرام» نصب کند؟

«آمده به دوستانش سر بزند»، «شاید خواسته در تلگرام همکاران خائنش را بشناسد»، «نیاز داشته با همه ارتباط بگیرد»، «به‌هر‌حال هر اهل رسانه‌ای باید از رقیب و توانایی‌اش خبر داشته باشد و این یک چیز معقول و منطقی است»، «خودشان هم می‌دانند چه نرم‌افزار مزخرفی راه انداخته‌اند»، «به دلیل اینکه یک‌سری پیام‌های خصوصی دارد که می‌خواهد کسی آنها را نخواند» و... پاسخ کاربران اینستاگرام به این خبر بود.

امروز با یکی از نزدیکان «میثم سیدصالحی» که صحبت می‌کردم، از او سوال کردم چرا این شخص باید تلگرام نصب کند، در‌حالی‌که ما و رسانه‌های دیگر داریم تلاش می‌کنیم فرهنگ استفاده از پیام‌رسان ایرانی را در بین کاربران جا بیندازیم!

پاسخ جالبی داشت، گفت: «همان روز آقای سیدصالحی در جلسه با برخی افراد بودند که ادعای حمایت از پیام‌رسان‌های ایرانی و عدم‌حمایت از تلگرام را داشتند، سید صالحی خطاب به آنها می‌گوید: «در این زمان شما می‌توانید بدون استفاده از فیلترشکن به راحتی تلگرام را نصب کنید یعنی کد فعالسازی را دریافت کنید.» آن آقایان این حرف را قبول نمی‌کنند و سیدصالحی برای اثبات حرفش مجبور به نصب تلگرام در حضور آقایان می‌شود که درنهایت همه دیدند کد فعالسازی برای شماره همراه سیدصالحی ارسال شد و او توانست بدون استفاده از هیچ فیلترشکنی تلگرام را روی گوشی خود فعال کند.»

نکته قابل توجه این است که برخلاف اینکه من از تلگرام استفاده نمی‌کنم ولی هنوز نتیفیکیشن‌های این اپلیکیشن روی صفحه موبایلم، اعلام می‌شود که این امر هم خود گواهی بر عدم اجرای درست فیلترینگ تلگرام است.

حالا هی ما بگوییم از پیام‌رسان ایرانی استفاده کنید، هی بگوییم «تلگرام» هم در فضای انحصاری «وایبر» روی کار آمد و جان گرفت، هی بگوییم آقا، برادر، رئیس، مدیر این فضا، فضای انحصار تلگرام نیست، خودت و ما را گول نزن، اما کو گوش شنوا؟

45302

منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

گوگل نمایشگر هوشمند مبتنی بر گوگل اسیستنت می‌سازد

گوگل قصد دارد برای رقابت با اکو شو آمازون، تا پایان سال جاری، نمایشگر هوشمندی مجهز به گوگل اسیستنت عرضه کند.Arrayمنبع

موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

اپل تراشه سلامت می‌سازد

zmjyot

قرار است این تراشه بر روی مدل های آتی گوشی آیفون نصب شود و احتمال می رود تا سال ۲۰۲۰ شاهد نصب آن بر روی رایانه های مک این شرکت هم باشیم.اپل پیش از این تراشه ای موسوم به S۳ را بر روی ساعت های اپل نصب کرده بود که وظیفه آن دریافت، پردازش و ارسال اطلاعات بیومتریک کاربران و داده های مربوط به وضعیت سلامت و تمرینات ورزشی آنان بود. تراشه یادشده علاوه بر جمع آوری اطلاعات مربوط به سلامت کاربران به ارتقای کارآیی باتری ساعت اپل نیز کمک می کند.این شرکت قصد دارد در آینده از حسگر جدید ASIC نیز برای بهبود قابلیت های محصولات خود استفاده کند. حسگر مذکور جمع آوری اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت و همین طور داده های مربوط به تمرینات ورزشی را تسهیل می کند.اپل هنوز در این زمینه به طور رسمی اطلاع رسانی نکرده، اما برنامه ریزی این شرکت برای استخدام برخی نیروهای متخصص جدید که توانمندی هایی در همین حوزه داشته باشند، گمانه زنی ها در این مورد را افزایش داده است.تراشه A۱۱ در حال حاضر پیشرفته ترین تراشه تولیدی اپل است که در آیفون ایکس و آیفون ۸ به کار گرفته شده و از هوش مصنوعی بالایی به منظور شناسایی چهره کاربران برخوردار است.منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

آزمایش موفقیت‌آمیز نسل آینده بالگردهای عمودپرواز

xmucmp

به گزارش خبرآنلاین، نمونه اولیه این هواگرد با حضور رسانه‌ها در مرکز اسمبلی «بل هلی‌کوپتر» به پرواز درآمد تا فاز موسوم به FVL یک‌قدم به جلو رود.{لینک}

اگر این هواگرد فوق مدرن وارد مدار شود، بالگردهایی مانند Sikorsky UH-60 Black Hawk و Boeing AH-64 Apache بازنشسته خواهند شد.

چهار خدمه ازجمله 2 خلبان قادرند 14 سرباز را با خود از طریق V-280 valor جابجا کنند و حداکثر سرعت آن به 300 ناخ می‌رسد.(البته 2100 مایل دریایی را با سرعت 280 ناخ جواب می‌دهد)

{ تیلت‌روتور هواگردی است که نیروی «بَرا» و «پیشران» آن از طریق یک یا چند ملخ نصب‌شده بر روی یک بال ثابت تأمین می‌شود. چنین هواگردهایی هم قابلیت برخاست و فرود عمودی بالگردها را دارند و هم سرعت و برد پروازی آن‌ها در سطح هواپیماهای متعارف است. }

آزمایش موفقیت آمیزنسل آینده بالگردهای عمودپرواز

آزمایش موفقیت آمیزنسل آینده بالگردهای عمودپرواز

آزمایش موفقیت آمیزنسل آینده بالگردهای عمودپرواز

آزمایش موفقیت آمیزنسل آینده بالگردهای عمودپرواز

آزمایش موفقیت آمیزنسل آینده بالگردهای عمودپرواز

 

5656

 

منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

ناسا در پی ساخت ربات حیات‌یاب است



ناسا قصد دارد یک ربات بسازد که توسط شناسایی باکتری‌ها در سیارات دیگر، حیات را در آنها بیابد. این کار به پژوهشگران اجازه خواهد داد تا به طور مستقیم به زندگی فرازمینی بپردازند.در حالیکه کاوشگرهای ناسا به دنبال نشانه‌هایی از زندگی در خارج از دنیای ما هستند، به طور مستقیم و مشخص به دنبال حیات نیستند. اما "ملیسا فلوید"، دانشمند مرکز پرواز فضایی گودارد(Goddard) ناسا، در حال کار بر روی یک دستگاه است که ممکن است این روند را تغییر دهد.وی می‌خواهد ابزاری را ابداع کند که بتواند از طریق نمونه‌های خاک و سنگ به دنبال شواهدی از وجود باکتری‌ها یا نوع دیگری از میکروارگانیسم‌های تک سلولی به نام "آرکا"(archaea) بگردد.تصور می‌شود که این موجودات اولیه، اولین موجوداتی بوده‌اند که بر روی زمین ظاهر شده‌اند و فلوید فکر می‌کند که شاید زندگی در سیارات دیگر نیز به همین شکل در حال تکامل باشد.وی می‌گوید: من این ایده را داشتم و در واقع یک فرض مهم در من این بود که اگر حیات در مریخ به همان شیوه‌ای که در اینجا روی زمین شکل گرفت، تکامل یابد چه؟ چرا که مریخ شامل همان ترکیبات شیمیایی موجود در زمین است.

اما جستجوی مستقیم حیات در یک سیاره دیگر آسان نیست. چالش اصلی در اینجا این است که یک ربات و یک پروتکل بسازیم که بتواند به طور موثر آنچه را که دانشمندان روی زمین انجام می‌دهند، تکرار کند.فلوید معتقد است که یک تکنیک به نام "فلورسنت در سیتو هیبریدیزاسیون"(fluorescent in situ hybridization) بهترین گزینه برای این پروژه است و وی در حال کار بر روی خودکارسازی این روش است.هنگامی که یک دانشمند از این تکنیک خاص استفاده می‌کند، باید یک نمونه از یک چیز را بر روی یک اسلاید قرار داده و سلول‌های آن را نفوذپذیر کند و یک کاوشگر مولکولی به آن اضافه کند تا به رشته‌های خاصی از DNA یاRNA در سلول متصل شود. سپس نمونه را حرارت داده و آن را زیر یک میکروسکوپ نگاه کند.این‌ها همه فقط مراحل اصلی هستند. مراحل دیگری هم در این فرآیند وجود دارد و فلوید در تلاش است انجام تمام این مراحل را به دست یک ربات ممکن کند.اگر چنین رباتی ساخته و عملیاتی شود، ناسا می‌تواند آن را به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک کاوشگر به یک سیاره یا قمر دیگر در منظومه شمسی بفرستد.این کار ممکن است کمی دور از ذهن باشد، اما می‌تواند یک ابزار قدرتمند دیگر برای جستجوی حیات فرازمینی برای دانشمندان فراهم کند.فلوید یادآور شد که ممکن است فرض او درباره اینکه چگونه احتمالا حیات در سایر نقاط منظومه شمسی وجود دارد، اشتباه باشد. اما چطور می‌توانیم بگوییم؟ ما هرگز آن را بررسی نکرده‌ایم.
منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj