libofj

libofj

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

ابداع ربات‌های به اندازه حشره!

rggxhp

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال‌ترندز، "آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی آمریکا" یا "دارپا" (DARPA) در نظر دارد ربات‌های بسیار کوچکی را برای فعالیت در محیط زیست ابداع کند.

برنامه "شریمپ"(SHRIMP)، تلاشی برای ابداع ربات‌هایی به اندازه حشرات و جایگزین کردن آنها به جای ربات‌های بزرگی است که شاید تاثیر کمتری در محیط زیست داشته باشند.

این سازمان، در جستجوی پیشنهاداتی برای ابداع ربات‌هایی است که وزن آنها کمتر از یک گرم و اندازه آنها کمتر از یک سانتی‌متر مکعب باشد. سپس، ربات‌ها در مجموعه مسابقاتی مشابه المپیک به رقابت می‌پردازند که رشته‌هایی از جمله پرش از مانع، صعود عمودی، پرتاب وزنه و وزنه‌برداری را شامل می‌شود.

دکتر "رونالد پولکاویچ"(Ronald Polcawich)، مدیر برنامه دارپا و سرپرست برنامه شریمپ گفت: هدف این برنامه به طور کلی، نوآوری در مواد عملگر مکانیکی، مکانیسم‌های عملگر مکانیکی و سیستم‌های فشرده نیرو است. این رقابت، در پایان مرحله سوم برنامه شریمپ صورت می‌گیرد و زمان تعیین شده آن، سال 2010 است. این رقابت، راهی برای ارزیابی فناوری‌های ابداع شده در این برنامه محسوب می‌شود.

مقامات دارپا امیدوارند که با این کار، ابزاری برای استفاده در عملیات جستجو و نجات، امدادرسانی پس از فاجعه و بازرسی محیط‌های خطرناک ابداع شود. دارپا با در نظر داشتن این اهداف مهم، سرمایه‌گذاری بزرگی در این زمینه انجام داده است که مبلغ بودجه آن، به 32 میلیون دلار می‌رسد.

پولکاویچ افزود: "وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا" در همه زمینه‌ها به علم رباتیک علاقه نشان می‌دهد. گسترش ربات‌های کوچک، به رقابت‌های منحصربه‌فرد میان آنان بستگی دارد. به طور کلی، برنامه شریمپ، بر نوآوری در مواد عملگر مکانیکی، مکانیسم‌های عملگر مکانیکی و سیستم‌های فشرده نیرو تمرکز دارد که عملکرد کنونی ربات را در فعالیت‌های پژوهشی محدود می‌سازند.

انتهای پیام

منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

هوای گرم عملکرد مناسب مغز انسان را مختل می‌کند

mehranweb

 

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه‌هاروارد در آمریکا انجام شد، نشان می‌دهد که استفاده از دستگاه‌های مطلوب خنک‌کننده هوا در دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی و اداره‌ها می‌تواند به برطرف شدن این مشکل کمک کند.

مطالعه قبلی درزمینهٔ تأثیر امواج گرما بر سلامت و توانایی‌های روانی تنها به افراد آسیب‌پذیرتر جامعه مانند سالخوردگان و کودکان محدودشده بود.

این موضوع تصور اشتباهی ایجاد می‌کرد که متوسط افراد در معرض خطر ناشی از امواج گرما قرار ندارند.

اما با توجه به اینکه بروز درجه حرارت‌های بالاتر درنتیجه تغییرات اقلیمی در حال عادی شدن است، محققان دانشگاه‌ هاروارد این بررسی را بر افراد بیشتری گسترش دادند.

آن‌ها در این مطالعه دانشجویان را در طول تابستان داغ بوستون مورد ارزیابی قراردادند و عملکرد دانشجویانی را که در خوابگاه‌های گرم زندگی می‌کردند، با عملکرد دانشجویانی مقایسه کردند که خوابگاه‌های آن‌ها از دستگاه‌های مطلوب خنک‌کننده هوا برخوردار بود.

محققان متوجه شدند، دانشجویانی که در ساختمان‌های گرم زندگی می‌کردند در قیاس با آن‌هایی که در اتاق‌هایی زندگی می‌کردند که دستگاه خنک‌کننده هوا داشت، عملکرد بدتری در آزمون‌های حل مسئله و حافظه داشتند به‌طوری‌که این آزمون‌ها را به‌طور متوسط 13 درصد بدتر انجام دادند.

داده‌های ناشی از این مطالعه و سایر مطالعات نشان می‌دهد که بهترین عملکرد انسان‌ها در محیط‌هایی به دست می‌آید که دمای مناسبی داشته باشد و این موضوع در مورد دانش آموزان، کارمندان اداره‌ها نیز صادق است.

نتایج این مطالعه در مجله PLOS Medicine منتشرشده است.

5656

 

منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

بازی ویدیویی برای تدریس مهندسی برق!

malvnk

به گزارش ایسنا به نقل از دانشگاه کمبریج، این بازی که "وایرد"((Wired نام دارد، دو روز قبل(۱۷ام جولای) برای دانلود و بازی به صورت رایگان در دسترس علاقمندان قرار گرفت. وایرد با هدف انتقال مفاهیم ریاضیاتی اساسی در زمینه‌ برق به مخاطبین خود، طراحی شده است.

برق هر روز بر زندگی همه‌ ما تاثیر می‌گذارد، اما از آنجایی که انتزاعی است، عینی‌سازی آن دشوار بوده و تسلط به آن نیز تمرین زیادی را می‌طلبد. گفتنی است، تدریس آن نیز دشوار می‌باشد.

دایارمید کمپبل، از گروه مهندسی کمبریج و طراح این بازی، توضیح می‌دهد: «بازی ویدئویی یک روش ایده‌آل برای تدریس برق به دانش‌آموزان است، و برای بازی‌کنندگان، این امکان را فراهم می‌کند که مفاهیم اساسی و رابطه‌ی میان آن‌ها را تجسم نمایند. این بازی ترکیبی از چالش‌های پیش‌رونده فراهم می‌آورد، که هر یک بر پایه‌ی چالش قبلی ساخته شده است. علاوه بر آن، مجموعه‌ای از تکنیک‌های انگیزشی آزموده شده نیز در آن گنجانیده شده که می‌تواند افراد را به عبور از چالش‌های دشوار تشویق کند.»

کمپل نزدیک به دو دهه در صنعت بازی سازی حضور داشته و عناوینی را برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن، اکس‌باکس و رایانه‌های شخصی ساخته است. او هم‌اکنون به عنوان دستیار آموزشی ارشد در کمبریج مشغول به کار است، و بازی های ویدئویی را با هدف الهام‌بخشی بیش‌تر به نوجوانان طراحی می‌کند تا به تحصیل در رشته‌ی مهندسی ترغیب شوند.

کسانی که وایرد را بازی می‌کنند، درکی دیداری از مدارها، منطق سوئیچ‌ها، ولتاژ، جریان و مقاومت به دست خواهند آورد. آن‌ها این کار را از طریق تحلیل مدارها انجام نمی‌دهند، بلکه با سیم‌کشی مدارها برای حل مسائل، کار را پیش می‌برند. مورد اول همان روشی است که در کتاب‌های درسی با آن مواجه می‌شویم.

کمپل می‌گوید: «اکثر بازی‌های آموزشی در کلاس درس ارائه می‌شوند. از همین رو، حداقل باید سرگرم‌کننده‌تر از درسی باشند که جایگزین آن شده‌اند. وایرد از طریق وبسایت‌های فروش بازی ارائه خواهد شد، بنابراین لازم است که به اندازه‌ی دیگر بازی‌های ویدئویی که مردم بازی می‌کنند، سرگرم‌کننده باشد. ما آموزش را به بازی تبدیل نمی‌کنیم، بلکه بازی را آموزشی، و شاید حتی تقویت می‌کنیم.»

در بسیاری از حیطه‌های فیزیک، افراد پیش از آن که به صورت رسمی درباره‌ آن آموزش ببینند، درک دیداری پایه‌ای از رفتار اشیاء دارند. برای مثال، مردم از زمانی که کودکانی نوپا بوده‌اند، توپ پرتاب کرده‌اند. بنابراین، زمانی که همین مردم درباره‌ی پرتابه‌ها و قوانین حرکت نیوتون آموزش می‌بینند، از قبل بینشی دارند که آن‌ها را در چگونگی کاربست معادلات راهنمایی می‌کند.

از آن‌جایی که برق نامرئی بوده و چیزی نیست که ما کودکان را تشویق کنیم با آن بازی کنند؛ این بینش در مورد آن وجود نخواهد داشت. دانش‌آموزان می‌توانند ریاضیات را بیاموزند، اما ممکن است بینش لازم برای کاربست آن را نداشته باشند.

کمپل در پایان صحبت‌های خود، می‌افزاید: «اغلب به دانش‌آموزان گفته می‌شود که برق رفتاری مانند جریان آب در لوله دارد – که اندکی به شما کمک می‌کند، اما در واقع، افراد واقعا درک نمی‌کنند که آب چگونه رفتار می‌کند. چند نفر می‌توانند به این سؤال پاسخ دهند که چرا وقتی سیفون توالت را می‌کشیم دمای آب دوش تغییر می‌کند؟»

به گفته کمپبل، وایرد این شکاف خالی را پر می‌کند و به بازی‌کنندگان یک درک دیداری از چگونگی رفتار برق منتقل نموده و به آن‌ها کمک می‌کند به حل مسائلی بپردازند که تا قبل از سطح A فیزیک با آن مواجه نخواهند شد.

انتهای پیام

منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

اتهام تبعیض جنسیتی علیه تاکسی آنلاین اوبر

hrynqz

 

به گزارش خبرآنلاین، وال‌استریت دوشنبه نوشت: افراد مرتبط با این موضوع فراخوانده شده‌اند تا درباره شکایت علیه اوبر پاسخ قانع‌کننده بدهند.{لینک}

کارشناسان این کمیسیون با افراد اخراج شده و همچنین شاغل در تاکسی آنلاین اوبر قرار مصاحبه گذاشته و دراین‌باره مدارکی را جمع‌آوری کرده که ممکن است محکمه‌پسند باشد.

بازرسان روی شیوه‌های استخدام، پرداخت بر اساس جنسیت و مسائل مربوط به جنسیت در محیط کار تمرکز کرده‌اند تا بیشتر بفهمند.

هفته گذشته «لیان هارنسی» مدیر اداره منابع انسانی اوبر به دنبال اتهاماتی درباره تبعیض جنسیتی در این کمپانی استعفا داده و اوبر را ترک کرد.

سخنگوی EEOC از اظهارنظر صریح دراین‌باره خودداری کرد و گفت: شکایت‌ها کاملاً محرمانه بوده و قرار نیست رسانه‌ای شود.

 

5656

 

منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

افزوده شدن قابلیت جدید به اعلان‌های واتس اپ

lyqtci

این روزها که اپلیکیشن‌های مختلف اعم از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها هر یک به منظور جلب نظر و رضایت کاربرانشان از قابلیت‌های شگفت‌انگیز و جدیدی رونمایی می‌کنند، پیام‌رسان واتس اپ نیز قصد دارد با انتشار یک نسخه به‌روزرسانی جدید گزینه جدیدی را تحت عنوان mark as Read به نوار آدرس بار اعلان‌های واتس اپ در گوشی هوشمند کاربران اضافه کند.این نسخه جدید که ورژن ۲.۱۸.۲۱۴ از واتس اپ است، به کاربران این امکان را می‌دهد تا درصورت مشغله داشتن و کمبود وقت، اعلان‌های واتس اپ در نوار بالای گوشی را «دیده و خوانده شده» تلقی کنند و از نمایش مجدد این اعلان و نوتیفیکیشن‌ها در نوار آدرس بار بالای گوشی جلوگیری کنند.شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است.بر اساس گزارش‌های رسمی توسط واتس‌اپ، این اپلیکیشن دارای حدود ۱.۳ میلیارد کاربر در سراسر جهان است و در ماه سپتامبر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی به رکوردی در میان شبکه‌های اجتماعی دست یافت و آن هم جای دادن بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه بود.
منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

خودروی پرنده‌ای که هر کسی می‌تواند با آن پرواز کند/ عکس

mehranweb

به گزارش خبرآنلاین، خودروی پرنده تک‌سرنشین برقی توسط Opener، بدون لایسنس خلبانی تعریف‌شده و از 9 سال پیش مهندسان درحال‌توسعه آن بوده و اینک قادر است 25 مایل را با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت طی کند.{لینک}

باتری این پرنده در عرض 25 دقیقه شارژ مجدد می‌شود و نسبت به محصولات مشابه انرژی کمتری مصرف می‌کند. کاربر در 5 دقیقه با کابین خود آشنا شده و قادر به پرواز می‌شود.

بلک فلای مجهز به 8 موتور الکتریکی است که با یک جوی استیک کنترل و مدیریت می‌شود. قیمت آن کمتر از یک اس یو وی بوده و تاکنون 1000 پرواز آزمایشی با آن انجام گرفته است.

سال آینده بلک فلای قابل خرید خواهد بود.

5656

 

منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj