libofj

libofj

۲۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

هواوی میت 20 پرو، از طراحی مربعی شکل ماژول دوربین بهره می برد

دادگاه آمریکا فروش نرم‌افزار تقلب در بازی GTA Online را ممنوع کرد

هواوی ویدئوی جدیدی از پرچمدار بعدی خود منتشر کرده است که خبر از طراحی مربع‌شکل ماژول دوربین آن می‌دهد. منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

انتقاد عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات از فیلتر سایت‌های فروش بلیت هواپیما

گمرک درباره دریافت مابه‌التفاوت نرخ ارز از کالاهای وارداتی توضیح داد

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات از فیلتر سایت‌های اینترنتی و آنلاین فروش بلیت هواپیما انتقاد و اعلام کرد فیلتر یک سایت مانند حکم قتل است و نباید به راحتی حکم صادر کرد.منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

شناسایی فرآیندهای عصبی که در بی‌توجهی به صدای گام‌ها موثر هستند

گوگل شما را ردیابی می‌کند چه دوست داشته باشید چه نداشته باشید

گروهی از پژوهشگران موفق شده‌اند فرآیندهای عصبی را که موجب بی‌توجهی موش‌ها به صدای گام‌های خود می‌شوند، کشف کنند.

"دیوید اسکنیدر" (David Schneider)، استادیار مرکز علوم اعصاب "دانشگاه نیویورک" (NYU) گفت: مغز برای این که توانایی نادیده گرفتن گام‌ها را داشته باشد، باید خاطرات را ذخیره کند و دوباره به یاد بیاورد. این کار، مانند ساخت چهارچوب‌هایی برای رفتارهای تولیدکننده صدا از جمله صحبت کردن و یا نواختن موسیقی محسوب می‌شود.

این پژوهش، بر درک مستقیم به عنوان وسیله‌ای برای فهم پدیده‌های عصبی بزرگتر از جمله آشکار شدن توانایی بررسی، تشخیص و یادآوری صدای حرکات در رابطه با محیط، تمرکز می‌کند.

"اسکنیدر" افزود: قابلیت تفکیک صداهای مربوط به حرکت از صداهای محیط اطراف، قابلیتی مهم برای شنوایی طبیعی است؛ اما دلیل این که چگونه مغز می‌تواند صداهای ناشی از حرکات فرد را نادیده بگیرد، ناشناخته است.

"اسکنیدر" و همکارانش در دانشکده پزشکی "دانشگاه دوک" (Duke University)، یک سیستم آکوستیک واقعیت مجازی برای موش‌ها ابداع کردند. آنها، صدای راه رفتن موش‌ها روی تردمیل را کنترل کردند و به آنها این امکان را دادند که مکانیسم‌های مدار عصبی که سرکوب صداهای ناشی از حرکت را یاد می‌گیرند، شناسایی کنند.

این گروه پژوهشی موفق شد انعطاف‌پذیری عملکرد عصبی را کشف کند و یک فیلتر حسی به وجود آورد که امکان نادیده گرفتن‌ گام‌ها را برای موش‌ها فراهم کند. این توانایی به موش‌ها اجازه داد صداهای اطراف خود را بهتر تشخیص دهند.

"اسکنیدر" ادامه داد: این توانایی، برای موش‌ها بسیار مهم است؛ زیرا آنها معمولا طعمه هستند و باید بتوانند صدای خزیدن و یا راه رفتن گربه را بشنوند.

این توانایی، برای انسان‌ها در رابطه با تشخیص رفتارهای پیچیده‌ای مانند صحبت کردن و یا نواختن موسیقی کاربرد دارد.

"اسکنیدر" اضافه کرد: هنگامی که صحبت کردن و یا نواختن موسیقی را یاد می‌گیریم، صداهایی که قرار است بشنویم، پیش‌بینی می‌کنیم. ما از ناسازگاری میان انتظار و تجربه برای تغییر موسیقی استفاده می‌کنیم و از آنجا که مغز، برای به حداقل رساندن اشتباهات تلاش می‌کند، به مرور زمان، قابلیت پیشرفت داریم.

این پژوهش در مجله " Nature" به چاپ رسید.

 

 

5656

منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

عکس جدیدی از پنل پشتی آیفون Xc منتشر شد

دست درازی بشر به تاج خورشید

روی هم رفته، می‌توانیم بگوییم که طراحی این بخش از گوشی شبیه به آیفون ۸ است. در حقیقت، در نگاه اول شاید تشخیص تفاوت‌های آن‌ها کار ساده‌ای نباشد. اما با کمی دقت بیشتر، می‌توانیم تفاوت‌های آن‌ها را تشخیص بدهیم.هرچند آیفون Xc مجهز به دوربین واحد است، اما این دوربین اندازه کلی بزرگ‌تری دارد و به همین خاطر به گوشه‌ی پنل پشتی این موبایل اندکی نزدیک‌تر شده است. علاوه بر این، فریم فلزی که دور تا دور گوشی را پوشانده کاملا تخت است و با پنل پشتی شیشه‌ای زاویه‌ی ۹۰ درجه‌ای ایجاد کرده است.به عنوان مقایسه، باید بگوییم که فریم فلزی آیفون‌ ۸ تقریبا خمیده بود و زاویه‌ی تندی با پنل پشتی این گوشی نداشت. در نهایت باید به جایگاه میکروفون و فلش LED دو رنگه اشاره کنیم که در پایین دوربین قرار گرفته‌اند. در آیفون‌ ۸، این دو مورد در سمت راست سنسور قرار داشتند.در مورد قیمت و زمان عرضه هم باید بگوییم که انتظار می‌رود این گوشی با قیمت پایه ۷۴۹ دلاری روانه بازار شود و عرضه آن هم از تاریخ ۲۱ سپتامبر آغاز خواهد شد. با این حال باید خاطرنشان کنیم که به دلیل مشکلات ایجاد شده در خط تولید این گوشی، در ابتدا فقط تعداد محدودی از آیفون Xc عرضه می‌شود و به همین خاطر برای عرضه گسترده آن باید انتظار کمی تاخیر را داشته باشیم. در این تصویر، گوشی مذکور خاکستری رنگ است و از جمله دیگر رنگ‌های این گوشی می‌توانیم به قرمز، آبی و صورتی اشاره کنیم.
منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

مسابقه عکاسی با گوشی‌های هواوی برگزار شد؛ بهانه‌ای برای شاد بودن

esfmvg

مسابقه عکاسی با گوشی‌های هوشمند «بهانه‌ای برای شاد بودن» هواوی از طریق اینستاگرام برگزار شد و روز پنجشنبه این جشنواره در گالری آریانا تهران به کار خود پایان داد.0
با توجه به حال‌وهوای این روزهای جامعه و نقش کمرنگ شادی در آن هواوی تصمیم گرفت تا یک مسابقه عکاسی با نام «بهانه‌ای برای شاد بودن» برگزار کند. این مسابقه با هدف جلب توجه مردم به شادی‌های کوچک زندگی برگزار شد تا این نکته یادآور شود که در هر شرایطی می‌توان از دیدن زیبایی‌های لذت برد و آن لحظات را ثبت کرد.در این مسابقه می‌بایست کاربرانی که گوشی هواوی دارند بهترین عکسی که با گوشی خود گرفته‌اند را در صفحه خود با هش‌تگ #happyhuawei پست کرده و صفحه هواوی موبایل فارسی را نیز تگ کنند. مهلت ارسال تصاویر تا روز چهارشنبه ۱۴ شهریورماه بود و حدود یک‌هزار نفر در آن شرکت کردند. از این تعداد تصویر، ۵۰ اثر منتخاب در گالری آریانا به نمایش درآمد و ۶ اثر نیز به عنوان عکس‌های نهایی برگزیده و جوایز ارزشمندی به عکاسان آن‌ها اهدا شد. هواوی رابط کاربری EMUI 9.0 را بر پایه اندروید 9 پای معرفی… هواوی گلکسی نوت 9 را تمسخر کرد؛ این یک ارتقای واقعی نیست! در این برنامه همچنین هواوی قابلیت هوش مصنوعی در گوشی‌های خود از جمله گوشی جدید Huawei nova 3 را به کاربران نشان داد. هواوی با برگزاری این مسابقه به دنبال تعامل و ارتباط بیشتر با مخاطبان و هواداران خود بود.برای شرکت در مسابقات و رویدادهای مشابه می توانید صفحه @HuaweiMobileFarsi را در اینستاگرام دنبال کنید.منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

پیام‌رسان‌ها از شبکه‌های اجتماعی جلو زدند

mcuqvq

تحقیقات جدیدی که به‌تازگی انجام پذیرفته، نشان می‌دهد که کاربران به‌طور قابل ملاحظه‌ای از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بیش‌تر از شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک یا حتی سرویس‌های پست الکترونیک نظیر ای‌میل یاهو، جی‌میل گوگل و مایکروسافت اوت‌لوک استفاده می کنند؛ به گونه‌ای که شرکت تحقیقاتی SEMrush در گزارش خود عنوان کرده است که پیام‌رسان‌ها توانسته‌اند ۱.۳ میلیارد کاربر فعال در روز را به سمت و سوی خود جذب کنند که این خود نشانه واضحی بر محبوبیت و کاربردی بیش‌تر پیام‌رسان‌ها در مقایسه با شبکه‌های اجتماعی است.بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند که پیام‌رسان‌ها موفق شده‌اند شبکه‌های اجتماعی را به‌عنوان بزرگ‌ترین رقبای قدرتمند خود پشت سر بگذارند و کاربران بیش‌تری را به سمت خود بکشانند.البته به عقیده آن‌ها، استفاده و محبوبیت بیش‌تر پیام‌رسان‌ها مرهون ماهیت کاملا متفاوت آن‌هاست، به‌گونه‌ای که کاربران به‌منظور استفاده روزانه و لحظه به لحظه خود برای ارتباط با دوستان، همکاران و اعضای خانواده خود مجبورند از آن‌ها استفاده کنند و همین امر نیز موجب شد تعداد آن دسته از کاربرانی که از شبکه‌های اجتماعی و سایر سرویس‌های اینترنتی نظیر پست الکترونیکی استفاده می‌کردند، به شدت رو به افول و کاهش برود.

البته یکی دیگر از مسائلی که باعث شده است محبوبیت اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نسبت به شبکه‌های اجتماعی افزایش یابد، قابلیت‌های روزافزون و کاربردی است که هر روزه به آن‌ها افزوده می‌شود و کاربران بوسیله آن قادر خواهند بود تمامی کارهای موردنظر و روزانه خود را انجام دهند و دیگر نیازی به ای‌میل و شبکه‌های اجتماعی نداشته باشند و حتی درصورت نیاز، کمتر از پیام‌رسان‌ها به آنها سر بزنند و لحظه به لحظه چک کنند.آمار نشان می‌دهد که هم اکنون ۲۰ درصد از پیام‌های ارسال شده در پیام‌رسان‌ها توسط کاربران باز می‌شود، این در حالیست که باز کردن و مشاهده پیام‌ها در سایر پلت‌فرم‌ها نظیر ای‌میل تنها به یک درصد می‌رسد.به همین دلیل هم فیس‌بوک در تلاش بوده است تا با بهره‌گیری از محبوبیت پیام‌رسان واتس‌اپ و فیس‌بوک مسنجر به سودآوری‌های خود افزایش داده و سهم بزرگی را از بازار پیام‌رسان‌های جهان تصاحب کرده و به خود اختصاص دهد.  

اپلیکیشن واتس‌اپ هم‌اکنون پرطرفدارترین و محبوب‌ترین پیام‌رسان در جهان به شمار می‌رود و برنامه آن برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید،   iOS و ویندوز قابل نصب و استفاده است. واتس اپ در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت.این اپلیکیشن از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که از قابلیت Encryption   End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این بدان معناست که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات، اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان بوده است. طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸، پیام‌رسان واتس اپ میزبان حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه بوده است.
منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

ایسوس نسل جدید ZenBook S را با دوام شارژ ۲۰ ساعته معرفی کرد

ابعاد و رنگ‌های گلکسی واچ مشخص شد

ایسوس نیز همانند سایر بزرگترین شرکت های سخت افزار حضور یافته در نمایشگاه IFA2018، از نسل جدید لپ‎تاپ ZenBook S با طراحی فوق باریک و عمر شارژ باتری 20 ساعته رونمایی کرد.0
لپ‎تاپ‎های نسل جدید ZenBook S ایسوس همچنان از طراحی فوق باریک و خیره کننده‌ای بهره می‌برند که قادر به جذب هر علاقه‌مند به دنیای فناوری است. برخلاف مدل‌های عادی Zenbook که پیش‌تر معرفی شدند این سری پرچم‌دار و با قابلیت‌ها و قیمت بالاتر است.البته بخشی از این طراحی باریک و عمر شارژ باتری 20 ساعته به لطف تراشه‌های نسل هشتمی Whiskey Lake اینتل پدیدار شده است. گل سرسبد این سری به تراشه Core i7-8565U اینتل با پیشینه فرکانس 1.8 گیگاهرتز و ماکزیمم کلاک فرکانس 4.8 گیگاهرتز مجهز شده است. مدل دیگر نیز از پردازنده Core i5-8265U با کلاک فرکانس 3.9 گیگاهرتز در حالت اورکلاک بهره می‌برد.نسل جدید ZenBook Sنسل جدید ZenBook S که در دو مدل 13.3 اینچی با وضوح تصویر 3,840 در 2,160 پیکسل و 1,920 در 1,080 پیکسل به بازار عرضه خواهد شد، به‌رغم بهره‌مندی از سخت‌افزار قدرتمند برای انجام کارهای گرافیکی مناسب نیست؛ چراکه از هیچ کارت گرافیک مستقلی پشتیبانی نمی‌کند. البته سری جدید ZenBook S را می‌توان در دسته تبدیل‎پذیرها قرار داد، چراکه نمایشگر آن‌ها قابلیت تا شدن تا زاویه 145 درجه را دارد.نسل جدید ZenBook S با بهترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه IFA 2018 آشنا شوید بیرداینامیک ایرفون‌های جدید سری Byrd را در دو نسخه باسیم و… به هر حال لپ‌تاپ جدید ایسوس با 8 یا 16 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR3 همراه شده است که سرعت آن در حالت ایده آل به 2,133 مگاهرتز می‌رسد. همانند سری جدید لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک، کیبورد این مدل‎های نیز در حالت عادی با زاویه 55 درجه در اختیار کاربر قرار گرفته است، چراکه ایسوس معتقد است این تغییر موجب افزایش ارگونومی و راحتی کار با کیبورد می‌شود. در سوی دیگر این ویژگی در کنار سیستم خنک کنندگی جدید، موجب کاهش 41 درصد گرمای دستگاه نسبت به نسل قبلی شده است.نسل جدید ZenBook Sاز دیگر ویژگی‌های نسل جدید ZenBook S ایسوس می‌توان به پشتیبانی از استاندارد نظامی MIL-STD 810G، حافظه ذخیره سازی داخلی 512 یا 1 ترابایتی، درگاه Thunderbolt 3، یواس‌بی_سی، بلوتوث نسل پنجم و جک هدفون اشاره کرد.منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

۹ شایعه شیرین درباره آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل

جزییات جدید از سرفیس جیبی مایکروسافت با ۲ اسکرین

به گزارش خبرآنلاین، در این مقاله به طرح 9 شایعه شیرین و تقریباً قابل‌قبول درباره گوشی‌های جدید اپل می‌پردازیم.{لینک}

نسخه آپدیت شده آیفون ایکس (10)
سال گذشته آیفون ایکس (10) آمد و حالا صحبت از نسخه S یا آپدیت شده آن هست. آیفون ایکس اس (10 اس) بازطراحی انقلابی نخواهد داشت و شاهد پردازنده سریع‌تر(A12 هفت نانومتری) و 4 گیگ حافظه موقت روی آن خواهیم بود. همچنین بسته نرم‌افزاری جدید روی آن پیاده‌سازی شده است که بخشی از آن امکانات هوش مصنوعی و واقعیت افزوده / مجازی خواهد بود.

۹ شایعه شیرین درباره آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل

ورود آیفون ایکس اس پلاس (10 اس پلاس)
نسخه 6.5 اینچی از آیفون ایکس خواهد بود که بزرگ‌ترین نمایشگر آیفون را روی آن شاهد هستیم. باتری بزرگ‌تر قابل‌توجه‌ترین ویژگی گوشی جدید خواهد بود.

آیفون 6.1 اینچی ال سی دی دار
بزرگ‌ترین اخبار امسال درباره گوشی 6.1 اینچی ال سی دی دار اپل است که گفته می‌شود با قیمت پایین (700 دلار) راهی بازار می‌شود. به آن آیفون 9 می‌گویند (غیررسمی) و فناوری چهره شناس دارد.

آیفون‌های جدید در رنگ‌های متنوع
مدل ال سی دی دار اپل (مانند آیفون 5 سی) در رنگ‌های خاکستری، سفید، آبی، قرمز و نارنجی راهی بازار می‌شوند.

۹ شایعه شیرین درباره آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل

تاچ سه‌بعدی فقط روی آیفون ال سی دی دار
تاچ سه‌بعدی را فقط روی آیفون 6.1 اینچی ارزان‌قیمت خواهیم دید.

یو اس بی تایپ سی
شایعات درباره یو اس بی تایپ سی واقعیت پیداکرده و اپل کابل جدید خود را بر این اساس ساخته است. مُبَدّل لایتنینگ به یو اس بی تایپ سی نیز باید به‌صورت جداگانه خریداری شود.

۹ شایعه شیرین درباره آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل

حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر
توسعه سیستم چهره شناس و قرار دادن حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر روی اپل برای آیفون ایکس بود که امسال محقق می‌شود.

قلم اپل روی آیفون
ممکن است قلم دیجیتال اپل روی آیفون با بسته نرم‌افزاری کار کند. این موضوع درباره آیفون 6.5 اینچی صدق می‌کند تا رقیبی برای نوت 9 سامسونگ باشد.

آیفون SE جدید
اپل با حفظ دیزاین قدیمی 4 اینچی قصد دارد تا آیفون SE را با پردازنده جدید در سایز کوچک آپدیت کند. ممکن است روی مدل جدید شاهد نمایشگر بدون لبه و شارژر بی‌سیم هم باشیم.

۹ شایعه شیرین درباره آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل

5656

منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

یخچال‌فریزر شارپ مجهز به دستگاه بسته‌بندی مواد غذایی در ایفا ۲۰۱۸/ عکس

تنهایی ژنتیکی است!

به گزارش خبرآنلاین، فرق این محصول با بقیه محصولات مشابه نصب یک دستگاه وکیوم ساز مواد غذایی در سمت چپ و بالای یخچال است تا با کشیدن هوای داخل پلاستیک یا فویل، پس از قرار دادن میوه، سبزی و ... همه‌چیز را تازه و بهداشتی نگه دارد.{لینک}

همچنین غذای موردنظر را می‌توان پس از قراردادن داخل بشقاب وکیوم کرده و برای پخت داخل دستگاه قرار دهید. عملیات بسته‌بندی این نوع مواد غذایی را نیز می‌توان با این یخچال‌فریزر انجام داد.

پس از قراردادن میوه یا ... دکمه استارت را باید زد تا عملیات هواکشی به‌طور خودکار انجام‌شده و سپس پلاستیک موردنظر به‌طور خودکار وکیوم شود.

Vacpac Pro یخچال‌فریزر شارپ مجهز به دستگاه بسته‌بندی مواد غذایی در ایفا ۲۰۱۸ / عکس

Vacpac Pro یخچال‌فریزر شارپ مجهز به دستگاه بسته‌بندی مواد غذایی در ایفا ۲۰۱۸ / عکس

Vacpac Pro یخچال‌فریزر شارپ مجهز به دستگاه بسته‌بندی مواد غذایی در ایفا ۲۰۱۸ / عکس

5656

 

منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj

متولد ایران؛ جشنواره کافه‌بازار برای برنامه‌ها و بازی‌های ایرانی

رسوایی جی‌میل به کنگره آمریکا کشیده شد

«متولد ایران» سومین جشنواره‌ی کافه‌بازار در حمایت از تولیدات ایرانی در صنعت موبایل است که امسال با شعار «خوش‌نام‌ و نشان، متولد ایران» با تمرکز بر محصولات پررونق ایرانی از ۱۳ تا ۱۹ شهریورماه جاری برگزار می‌شود.0
در این مدت، صفحه اول بازار فقط به برنامه‌ها و بازی‌های ایرانی اختصاص داده می‌شود و محصولات برتر ایرانی در معرض دید نزدیک به ۴۰ میلیون کاربر کافه‌بازار قرار می‌گیرند. هدف از جشنواره متولد ایران، ارزش‌آفرینی و حمایت از تولید ملی، حمایت از ایده و خلاقیت و ایجاد اعتماد به محصول ایرانی است.نیلوفر امینی، مدیر برگزاری جشنواره، در این باره می‌گوید: «ما در سومین سال برگزاری متولد ایران قصد داریم بار دیگر نشان بدهیم که برنامه‌ها و بازی‌های موبایل ایرانی از کیفیت بالایی برخوردارند و خدماتی که ارائه می‌دهند قابل اعتماد است. رونق این برنامه‌ها و بازی‌ها، نشان‌دهنده‌ی اعتماد عمومی به آنهاست.»کاربران در شبکه‌های اجتماعی تجربه‌ها و خاطرات دلنشین استفاده از محصولات ایرانی را با هشتگ #متولدایران به اشتراک خواهند گذاشت و در پایان رویداد، محصولات ایرانی‌ که بیش از همه با این هشتگ مورد اشاره قرار گرفته باشند، در بازار معرفی خواهند شد. جمع‌آوری 189 میلیون تومان کمک توسعه‌دهندگان کافه‌بازار برای… بیش از یک میلیون و نهصد هزار نصب جدید بازی‌ها و برنامه‌های… همچنین همه‌ی توسعه‌دهندگانی که در این رویداد مشارکت کنند و از کاربران خود بخواهند تا در طول این یک هفته با استفاده از هشتگ #متولدایران تجربه‌های خوب خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند، پس از پایان کمپین در صفحه ویژه‌ای در بازار مورد حمایت قرار خواهند گرفت.از روز سه‌شنبه، بازی «آمیرزا» نیز بخش ویژه‌ای را به بازی‌های متولد ایران اختصاص می‌دهد که در آن، کاربران می‌توانند از لابه‌لای حروف به هم ریخته، نام تعدادی از برنامه‌ها و بازی‌های خوب ایرانی را پیدا کنند و در پایان، برای کاربرانی که طی هفت روز، همه‌ی مراحل بازی را پشت سر بگذارند، به قید قرعه جوایزی اهدا می‌شود.سال گذشته بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نصب جدید در جشنواره‌ی متولد ایران نصیب بازی‌ها و برنامه‌های ایرانی شد، بیش از ۲۰۰ برنامه و بازی برگزیده‌ی ایرانی، معرفی و برجسته شدند.همچنین با حمایت توسعه‌دهندگان و همراهی گسترده آنها با این جشنواره، متولد ایران در شبکه‌های اجتماعی نیز با استقبال کاربران مواجه شد. بیش از ۲۰۰۰ پست با هشتگ #متولدایران تولید شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی محبوب‌ترین بازی‌ها و برنامه‌های ایرانی را معرفی کردند.منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰
libofj libofj